Alesana - What Goes Around

Nu är jag hemma från stallet igen och klockan är bara 6 minuter över 10...
Jag som hade tänkt gå och lägga mig tidigt fast aah, det kommer bli tidigt enda för att vara mig.
Ska bara skriva lite och sen blire säng BUMBS !

Jag tänkte skriva lite om uttrycket "det kanske bara är en fas"

När jag ordagrannt sa till min mamma att "jag är bisexuell" så var det hennes första reaktion, min bästaväns pappa sa samma sak. (han är som en andra pappa för mig, därför kan jag berätta sånt) Det är väldigt frustrerande.

Jag hade aldrig tagit till mig modet att berätta för någon om det ifall jag inte hade tänkt igenom det ordentligt. Att ena dagen säga "Mamma, det är något jag måste berätta för dig. Jag vet inte hur du kommer reagera men jag tycker ändå att du ska veta att jag är bisexuell" och sen nästa "Äh, ne. Det va inget lixom bah typ !" känns inte så bra. Och nej, det är ingen 'fas.' I fyran så blev jag kär i en tjej för första gången men jag vågade inte erkänna det. Varken för mig själv eller någon annan. Det är först nu som jag faktiskt har insett att ja, det är bara sån jag är. Jag kan bli kär i och attraheras av båda könen och nej, det är inget fel med det ! Jag bara är sån. Jag är femton år och bi, vänj er. Det kommer inte ändras för det är ingen fas.

Jag säger inte att hon tog det 'dåligt' eller så, hon sa mest typ "Jaha !" vilket va skönt men den där första frasen är något jag fortfarande irriterar mig på. Men min kompis pappa var värre, han började snacka no typ. Han sa saker som att "Haha, jag men nu är ni bara hormonbomber som inte vet vad ni säger !" det va sjukt irriterande och vi började disskutera det hela. För mig är det som att säga "Jaså du tror att gräset är grönt ? Haha, men du är en tånåring så du vet inte vad du pratar om !" eller "Haha brunett va ? Jomen visst, det kan du säga om några år när du är vuxen".

Jag ska sluta skriva nu, det här blev ett långt inlägg och det var inte meningen. Det jag vill få fram är iaf att om någon nu sätter sig ner med dig och berättar något sånt här, säg inte då att det är en fas eller att dom inte kan säga det eftersom att dom inte är mogna nu. För tro mig, det är verkligen inte det man vill höra när man anförtror någon något sådant.

PUSSILUSS, nu hoppar jag i säng !

Kommentarer
Postat av: Lillasyster<3

Pappa är bajs... >.< <3

2010-01-11 @ 22:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0