Stallet.

Asså seriöst, jag stör mig lite på hela "HÄSTARNA MÅSTE HA TÄCKE HELA TIIIIIDEN!"-grejen berga har fått för sig. Utetäcken på vintern, visst. Fleecetäcke när dom är svettiga, visst. Men dom måste inte ha innetäcken som är tjocka som in i jag vet inte vad när dom står i ett stall där jag, som inte ens har päls, dör av värme. (HAHAH, så har jag päls)

Idag när jag kom in i stallet btw så står det en lös häst och äter dubbelt så mycket havre som han ska ha ur någon annan häst hinkar. Han hade kommit ut sin box på nåt sätt så jag ställde tillbaka honom och fixade om maten. Sen när den andra tjejen som också har stalltjänst kommer dit så säger hon att han inte ska ha någon mat för att han redan ätit dubbel portion, men ändå gav hon honom mer. Va lixom?

Imorgon ska jag va i stallet själv på kvällen. Helt själv. Det finns ingen personal där eller någonting. Jag är en etta, dom har ingen aning om min kunskap av hästar. Jag fattar inte hur dom lämna mig själv sådär, tänk om jag är värsta psykopaten lixom. En tjej hade tydligen ridit en häst i boxen en gång när hon va ensam, att dom då fortsätter? Jag fattar inte. Om någonting händer och jag inte vet vad jag ska göra, vad fan händer då?

Ridningen, stallet och hästarna här på Berga känns bara inslängt. Som att någon satt där och bah "Nä, det räcker inte med grisar och kor. Vi måste ha nåt mer. JA HÄSTAR!" och sen tog första bästa. Är besviken.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Gissa varför jag byter! :O

2011-01-26 @ 08:18:20
URL: http://bloondast.blogg.se/
Postat av: elin ★

super söt blogg,

allt bra ? :)

2011-01-27 @ 16:44:35
URL: http://eeelinolssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0